Valenciaport adjudica una nova planta solar amb una superfície de 27.700 m² que generarà l’11% del consum d’energia elèctrica del Port de València

Un nou pas del Port de València en la seua acció de compromisos reals amb la descarbonització. Tercera instal·lació fotovoltaica que adjudica en els últims tres mesos. Primer va ser la del Port de Gandia, seguida per la planta solar del Moll Príncep Felip del Port de València i hui la del magatzem de vehicles de València Terminal Europa. L’energia solar ja és ací i se suma a l’hidrogen, el Gas Natural Liquat, el ferrocarril…i moltes més iniciatives que ja estan en marxa. 

El Consell d’Administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha aprovat l’adjudicació a la UTE composta per Lantania S.A.O i Tecmo Instal·lacions, Obres i Serveis S. A. la construcció i el manteniment de la planta d’energia solar que se situarà sobre la coberta de la sitja de vehicles de València Terminal Europa en el moll del dic est en el Port de València.

L’import d’adjudicació, que al ser superior als 12 milions correspon la seua aprovació al Consell d’Administració de l’APV, ha ascendit a 16.060.707,27 euros IVA inclòs, amb un termini per a l’execució de les obres de 19 mesos i 36 mesos per al seu manteniment.

L’estació solar se situarà sobre una superfície de 27.700 m² en la coberta de la terminal operada per la companyia Grimaldi. La infraestructura disposarà de 10.773 mòduls fotovoltaics instal·lats sobre una estructura metàl·lica inclinada a quatre graus i amb orientació sud. S’instal·laran quatre transformadors en dos centres de transformació amb dues unitats de 1.250 kilovoltiamperios (kVA) cadascuna i altres dos de 1.600 kVA. Amb esta instal·lació es generarà sobre 9.000 Mwh/any, la qual cosa suposa aproximadament l’11% del consum d’energia elèctrica del Port de València.

Este projecte compta amb el finançament dels fons Next Generation de la Unió Europea i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya.

Esta és la segona instal·lació fotovoltaica que ha adjudicat l’APV en el recinte valencià. La primera d’elles va ser la que s’està desenvolupant en el dic Príncep Felip per part de la UTE PAVASAL-PAVENER. Este parc solar generarà 2.353 Mwh/any que equival al 3% de l’energia elèctrica. Amb estas dues plantes, el Port de València obtindrà el 14% del seu consum elèctric.

Valenciaport està també estudiant noves ubicacions per a una tercera central fotovoltaica que tindria una grandària superior a estes dues que ja han sigut assignades. L’objectiu és augmentar l’ús d’estes energies netes amb la mirada posada en 2030, zero emissions. Així, a més de l’energia solar també s’està avançant en l’ús de l’hidrogen que ja ha carregat H2 en la hidrogenera instal·lada en el moll de la Xità, el Gas Natural Liquat, l’energia eòlica o la de les ones.

En esta línia, cal recordar que també s’ha adjudicat la planta solar del Port de Gandia que se situarà en el tinglado 4 sobre una superfície de 4.500 metres quadrats, amb una potència de 990 Mwh/any i situarà al recinte gandiense com el primer port europeu a ser autosuficient energèticament. Les obres en este recinte, amb un termini de 8 mesos d’execució, ja han començat, formant part del procés de dinamització del recinte gandiense.

Valenciaport, compromés amb la sostenibilitat

L’Autoritat Portuària està destinant 130 milions d’euros en accions de sostenibilitat per a complir amb l’objectiu estratègic de Valenciaport 2030 zero emissions que reduirà la dependència dels combustibles fòssils i afavorirà l’autonomia energètica. A estos projectes solars, cal afegir altres iniciatives com la ubicació d’aerogeneradors en el Port de València, la construcció de dues subestacions elèctriques per a permetre connectar els motors dels vaixells que atraquen en el recinte valencià a la xarxa elèctrica, l’ús de l’hidrogene en l’activitat portuària o l’aposta pel ferrocarril en els ports de Sagunt i València, entre altres iniciatives.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

También te puede interesar